„Sumanaus moksleivio akademijos“ veiklos

    Prasidėjo Rokiškio Inžinerinės klasės „Sumanaus moksleivio akademija“ šių mokslo metų veiklos. Lapkričio 30 d. I-IIg kl. Rokiškio eksperimentinės klasės dalyviai (I lygis) kartu su kitais rajono gimnazistais startavo projekte, kurį inicijavo ir remia Rokiškio verslo klubas, VDU ŽŪA (Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija) ir Rokiškio profesinio rengimo centras.
   Akademijos auditorijoje dalyvius pasveikino visų projekto šalių atstovai ir supažindino su projekto tikslais ir veiklomis. Gimnazistai klausėsi įtraukiančių paskaitų: prof. dr. Dainiaus Steponavičiaus „Kaip kukurūzo grūdas atskiriamas nuo burbuolės?“, Dainiaus Ramukevičiaus „Ar šilta mano namuose?“, prof. dr. Vytenio Jankausko „Inžinerija – svajonės įgyvendinimo galimybės“. Labiausiai dalyvius sudomino išradingai pristatyta Tomo Ūkso paskaita „Kas yra temperatūra ir kaip ją išmatuoti?“.
   Lapkričio 28 d. gimnazijos IIIg kl. mokiniai Dovilė Č., Ermina J., Klaudija T., Joana Č., Kajus U., Elijas L., Jogaila G. ir Paulius P. vyko į „Sumanaus moksleivio akademijos“ Rokiškio Inžinerijos klasės II lygio veiklas Žemės ūkio akademijoje. Mokiniai, dalyvaujantys užsiėmimuose jau antrus metus, dalyvavo keturiuose susitikimuose.
Doc. Dr. Audrius Žunda mokymuose „Konstrukcinės medžiagos“ mokė išmatuoti medžiagų kietumą naudojant prietaisus. Mokiniai sužinojo, kaip metalo grūdinimas pakeičia jo savybes, kaip per mikroskopą atrodo plienas, ketus.
Lektorius Albinas Andriulis mokymuose „Projektavimas“ supažindino su projektavimo programomis, įrankiais, mokė suprojektuoti varžto galvutę. Doc. Dr. Dainius Ramukevičius skaitė paskaitą „Brėžinys ir jo informacija“.
Labai įdomi mokiniams buvo Aplinkos inžinerijos mokslų daktaro, mokslininko Manto Rubežiaus paskaita „Sėkmės istorija“. Jis papasakojo, kad lietuvių mokyklinį egzaminą išlaikė žemiausiu balu, bet tai nesutrukdė puikiai baigti VDU ir tapti mokslininku. Lektorius ragino ir mokinius nebijoti būti kitokiems, svajoti, eksperimentuoti ir siekti užsibrėžtų tikslų, nebijoti užsidėti „rožinius akinius“ ir antreprenerystės (šiuolaikiška verslininkystės forma) būdu siekti unikalios savo idėjos. Mokinius jis taip pat supažindino su „Inžineriniu projektu“, kurį jie turės atlikti ir pristatyti birželio mėnesį.
                                                                                                  Karjeros specialistės Eglė Glemžienė ir Kamilė Sunklodaitė

spacer